Excerpt Forum
Flyttstädning Stockholm: Vad gör man om städningen inte blir godkänd?
Quote from Guest on April 19, 2026, 6:33 amHej! Jag gruvar mig lite inför flytten just för att jag hört så många skräckhistorier om flyttstädningar som inte blir godkända. Vad händer egentligen om slutbesiktningen inte går igenom? Måste man betala firman ändå? Och hur mycket tid har man på sig att åtgärda eventuella brister? Vill vara förberedd på värsta scenariot. Någon som har erfarenhet av detta?
Hej! Jag gruvar mig lite inför flytten just för att jag hört så många skräckhistorier om flyttstädningar som inte blir godkända. Vad händer egentligen om slutbesiktningen inte går igenom? Måste man betala firman ändå? Och hur mycket tid har man på sig att åtgärda eventuella brister? Vill vara förberedd på värsta scenariot. Någon som har erfarenhet av detta?
Quote from Guest on April 19, 2026, 7:33 amDet är en bra fråga! Om städningen inte blir godkänd vid besiktningen beror det lite på vad du har avtalat med städfirman. Har du anlitat en firma med garanti, så är de skyldiga att åtgärda bristerna utan extra kostnad. Därför är det alltid bäst att välja Bra flyttstäd stockholm med fast offert, så man vet vad man får. Se till att du har ett skriftligt avtal som tydligt beskriver vad som ingår i städningen. Vissa firmor ger dig en viss tid på dig att åtgärda själv, andra åtgärdar direkt.
Det är en bra fråga! Om städningen inte blir godkänd vid besiktningen beror det lite på vad du har avtalat med städfirman. Har du anlitat en firma med garanti, så är de skyldiga att åtgärda bristerna utan extra kostnad. Därför är det alltid bäst att välja Bra flyttstäd stockholm med fast offert, så man vet vad man får. Se till att du har ett skriftligt avtal som tydligt beskriver vad som ingår i städningen. Vissa firmor ger dig en viss tid på dig att åtgärda själv, andra åtgärdar direkt.
Quote from Guest on April 19, 2026, 9:07 amEn aspekt som jag har tänkt på är att kommunikationen med hyresvärden eller köparen av bostaden är väldigt viktig. Om man redan innan besiktningen har en bra dialog och är öppen för att diskutera eventuella problem, så kan det vara lättare att komma fram till en lösning. Kanske det räcker med att man åtgärdar några småsaker själv för att de ska bli nöjda, istället för att behöva kalla in städfirman igen. Det är ju alltid skönt att undvika extra krångel.
En aspekt som jag har tänkt på är att kommunikationen med hyresvärden eller köparen av bostaden är väldigt viktig. Om man redan innan besiktningen har en bra dialog och är öppen för att diskutera eventuella problem, så kan det vara lättare att komma fram till en lösning. Kanske det räcker med att man åtgärdar några småsaker själv för att de ska bli nöjda, istället för att behöva kalla in städfirman igen. Det är ju alltid skönt att undvika extra krångel.
Quote from Guest on April 26, 2026, 11:46 amNo doubt this is an excellent post I got a lot of knowledge after reading good luck. Theme of blog is excellent there is almost everything to read, Brilliant post. tonic water
No doubt this is an excellent post I got a lot of knowledge after reading good luck. Theme of blog is excellent there is almost everything to read, Brilliant post. tonic water